Chewing Food Slowly: 10 Benefits You Don’t Know

Chewing Food Slowly: 10 Benefits You Don’t Know

Chew food slowly, i.e. counting about 40 or 50 seconds per bite, until the bolus , that is, the bite of food in your mouth, dissolves completely, and only then swallow.

A practice that with a little good will we can learn to do for each food in about two days , but that we must learn to do for our health and if we want to lose weight.

Amazed? Here are 10 benefits you may not know about chewing your food slowly that will make you want to try them right away.

CHEWING FOOD SLOWLY: 10 BENEFITS YOU IGNORE

  1. Improves the sense of satiety. This is the easiest.
    Chewing food slowly improves the sense of satiety because it gives the brain time to register that we are eating and activates satiety hormones in the intestine.
  2. It reduces intestinal bloating and improves digestion of food.
    The first digestion, as we know, takes place in the mouth, through the enzymes of saliva (ptyalin).
    When the bolus arrives in liquid form and turns into chyme in the stomach, the body is more able to break down substances into smaller molecules. Especially with proteins, which are often the cause of many food intolerances, precisely because larger peptides remain in the intestine for too long, triggering a reaction .
    Furthermore, chewing food slowly reduces the amount of air we take in when we eat .
    Better digestion and less air lead to a flatter stomach.
  3. Migliora le difese immunitarie.
    Più a lungo si mastica, più si attivano i T helper 17 (Th17), che attivano due interleuchine ad azione antimicrobica nella bocca. Questo mantiene l’integrità dell’epitelio e riduce il rischio di carie e infezioni gengivale e intestinali.
  4. Fa bruciare più calorie.
    I cosiddetti “slow eaters”, cioè quelli che masticano lentamente il cibo, bruciano il dieci per cento in più di calorie per pasto. Al contrario, chi mangia in fretta ha il 35% di probabilità in più di avere la sindrome metabolica.
  5. Ha un’azione antistress.
    Masticare il cibo lentamente ha un effetto di riduzione dello stress, costringendo anche le persone più nervose e stressate a calmarsi e impegnarsi in un’attività lenta.
  6. Riduce il rischio di carie e problemi dentali.
    Se non ami così tanto il tuo dentista, pensa che oltre ad attivare le tue difese immunitarie in senso positivo, masticare il cibo lentamente rafforza i denti.
    Inoltre la saliva ha tempo per ripulire la cavità orale da tracce di cibo che altrimenti rimarrebbero incastrate nei denti.
  7. Ti fa mangiare meno.
    Masticare il cibo lentamente permette di focalizzarci meglio sul cibo.
    Questo porta le persone a ridurre drasticamente le quantità senza neanche accorgersene.
    Un po’ per l’aumento del senso di sazietà come abbiamo visto, un po’ perché il corpo riceve l’informazione che ti stai nutrendo. Ma anche perché il cibo in sé dura molto di più nel piatto, quindi anche visivamente si ha l’impressione che il pasto stia durando molto di più. Infine il gusto dei cibi si percepisce meglio.
  8. Migliora l’assimilazione dei nutrienti.
    Chi mastica lentamente ha più probabilità di ridurre le carenze nutrizionali, permettendo al corpo di assorbire meglio le vitamine e i sali minerali contenuti nel cibo.
  9. Reduces the risk of reflux.
    Our esophagus from a muscular point of view is structured in such a way as to let food go down even when we are lying down. However, chewing food for a long time has been found to reduce the risk of gastroesophageal reflux. 

You May Also Like

More From Author

+ There are no comments

Add yours